Friday, April 04, 2008

意難平

Jen說Susan Miller寫有關Virgo的April Forecast實在令人不安,因為沒有一樣是好東西!當中亦提到我們正在經歷會影響未來好幾年的重大變遷,於是她便問我這些日子有沒有感覺異樣?

嗯好像沒有,似一池死水多些吧! 或許除了。。。

那種感覺像是回來了: 只差幾步便可抓住了,卻在最後關頭錯失掉,一切又回到原點要重頭來過。

今天忍不住吐了苦水。

我被安慰:「妳還年輕」。可不是呢!

也有人建議:「飛出去吧」! 難道本市真的沒有前途了?

還有一句:「妳最自由吧! 單身沒孩子沒家庭束縛,想走多遠就多遠」! 好耳熟能詳的忠告。

五年前也有人認為我有需要到異鄉吸取其他養分,那時我捨不得身邊的一切。

五年後又再面對這問題,此時此刻,千帆過盡,有點倦了。

我生平第一次罕有地感受到自由帶給我困惑。"What fell to her lot was not the burden but the unbearable lightness of being." Milan Kundera在The Unbearable Lightness of Being書中曾如此說過。

我怕當沒有腳的雀仔。年華似水逝,到底意難平。

4 comments:

新鮮人 said...

意平 後才下決定,
頭腦會清晰好多! =)

sadiedith said...

"年華似水逝,到底意難平。"
i understand how you feel... coz i'm feeling this strongly these days... struggles&dilemmas from the known, predictions&expectations fromt he unknown... and what tortures us most is the unescapbale reality

Green Rabbit said...

新鮮: 謝謝當頭一下提醒! 我不會意氣用事的啦。我覺得這些年來的經歷會是很好的借鏡。 是時候要回眸好好看清走過的路,找找當中的啟示了。

Edith: Yeah give me five~
I think what you are experiencing now is what I had experienced years ago. I totally understand the uneasiness. My advice is to make priority -- sort out the thing that you want most (you must be true to yourself though) and go for it, trust your belief and you will find a way. Not being superstitious here but I think the "unknown" will respond to your message so long it is clearly sent. We can carve out our own path. Support you here!!

新鮮人 said...

u are welcome!
祝往後事事順利!