Thursday, January 01, 2009

回顧

總覺得,2008是很弔詭和兩極化的一年。不止我一個認為,極好與極壞的事都一一發生了。

年初跟一位朋友斷了線,感覺極度不爽,有一陣子很不習慣兼異常失落。當我回過神來,意識到要多點關注自己的事業時,公司發生了一些令人厭惡的事。最後我選擇退下來,戲劇性的事情卻發生了。當時我返新工沒多久,某天早上舊同事突然打電話來跟我說,那事端的源頭已被解決。接下來曾有不少人問我:「何時回巢﹖」。在事件來來回回之間,卻發生了百年一遇的金融海嘯。忽然之間,我又好像變回一個可有可無的小腳色,令人有點惶惑。未來的遠景,對我來說將會是怎麼的一回事﹖

今天,我選擇了往前走、莫回頭。與其費力地踏水,倒不如拼命向前游吧!最起碼現在我還好,比起許多在這兩、三個月經歷嚴冬的朋友們,我已算很幸運。

命運總有它的安排,我只能順著它的軌跡從容地走下去。

3 comments:

Anonymous said...

i agree!

we all have to move forward.

that's why the first thing i did on new year's day this early morning was to jog in that beautiful garden, surrounded only by trees, flowers, birds and fishes... keeping me company all the way through was my unfailing friend: the gorgeous smiling sunshine... couldn't feel more blessed...

let's stay healthy and happy.

bis bald.

frau A

rmklee said...

just be brave and embrace the future!

Green Rabbit said...

Frau A: So glad that you have a wonderful day at the beginning of a new year. You know you're always my role model to learn how to be positive and grateful...have a blissful 2009 :)

Reb: Thanks, that's true.
Tomorrow is a mystery and today is a gift (that's why it's called "present")...let's add oil today!